Hur gör jag för att lämna en förfrågan om offert/beställning?
Du lägger varan/varorna i varukorgen och väljer om du vill hämta i butik eller få det skickat. Därefter trycker du på skicka knappen. Observera att ingen betalning görs i detta skede!
Det finns möjlighet att även hämta beställningen i vår butik i Uppsala. Skriv då det i kommentaren längst ner i beställningsformuläret.
När din offert/beställning inkommit oss, får du alltid en automatisk bekräftelse på mail.
Vi kontrollerar att varan/varorna du efterfrågat/beställt finns och ser över att vi fått alla relevanta uppgifter vi behöver.
Du får en bekräftelse på mail, med information kring villkor och betalningsalternativ. (Observera att den kan hamna i skräpposten)
Du tar ställning till om du vill fullfölja köpet, och bekräftar genom att skicka in din betalning. Väljer du att avstå, informerar du oss det kort i ett vändande mail. Observera att varan inte är reserverad förrän vi mottagit din betalning.
Efter erhållen betalning, skickar vi dig en bekräftelse att betalningen är mottagen.
Beställningen skickas vidare till verkstan för ev montering och paketering (om den ska skickas)
Schenker kommer att avisera er på mail/SMS när varan är ivägskickad och när den beräknas att levereras. Väljer du att hämta i butik, meddelar vi när beställningen står redo att hämtas.
Vid ytterligare frågor, tveka inte att höra av er på mail eller telefon